poniedziałek, 19 lutego 2018

1% ma znaczenie!

Nadszedł czas corocznego rozliczenia podatku dochodowego, czyli potocznie mówiąc "rozliczenia PIT-a". Od kilku dobrych lat prawo podatkowe pozwala na przeznaczenie 1% podatku na wybrany dowolnie cel charytatywny. Należy zaznaczyć, że my, podatnicy, nie tracimy nic, bo ten 1% już został nam potrącony, a my jedynie możemy zadecydować, czy trafi on do Skarbu Państwa, czy do osoby, stowarzyszenia bądź fundacji, która dzięki darowiznom może osiągnąć cele zdrowotne, rehabilitacyjne, bądź statutowe. Osób potrzebujących wokół nas jest sporo, tak samo jak organizacji, które dzięki własnym środkom i ludziom dobrej woli mogą realizować swoje założenia programowe. Trudno jest wybierać i trudno komukolwiek cokolwiek narzucać. Sprawa, szczególnie jeśli chodzi o osoby prywatne, jest dość delikatna zarówno dla obdarowujących, jak i dla obdarowywanych. Serc potrzebujących pomocy jest wiele, rąk do pomocy niestety mniej. Wokół mnie jest tyle bliskich mi inicjatyw, a procent tylko jeden, przez co niestety, nie każdemu da się pomóc w jeden, określony sposób. Niemniej - spróbuję przedstawić Wam opcje, zapoznać Was z ludźmi i inicjatywami, wobec których może ktoś z Was nie przejdzie obojętnie.

Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym „Słoneczko”
Numer KRS: 0000186434
Cel szczegółowy: DANIEL HRYCIÓW 19/H
Daniel jest synem mojej koleżanki z pracy. Chłopiec ma 12 lat i urodził się z Zespołem Downa i innymi, towarzyszącymi wadami. Jest radosnym chłopcem i mimo problemów ze zdrowiem, bardzo ciekawym świata. Nasz 1% może pomóc w terapii sensorycznej a także zebraniu niezbędnych środków na turnus rehabilitacyjny wspomagający sprawność psychoruchową.

Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą"
Numer KRS: 0000037904
Cel szczegółowy: 13350 Piechuta Ewelina Łucja
Ewelinę poznałam latem na kołobrzeskiej plaży. Dziewczyna jest zakochana w Kołobrzegu, mimo że mieszka w samym środku Polski - dosłownie! Urodziła się z dziecięcym porażeniem mózgowym, a rehabilitacja, która jest możliwa dzięki darowiznom na 1% umożliwia jej normalne życie codzienne.

Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym „Słoneczko”
Numer KRS: 0000186434
Cel szczegółowy: 442/P
Niedźwiadek Koala to osoba jedna z nas... Kto? Jest to osoba dorosła, prowadząca bloga, członek Kneziowiska. Tyle wiemy. I więcej nie potrzeba. Wiadomo tylko, że każdy nasz procent to szansa na zahamowanie choroby. Jeśli chcesz więcej informacji i zapoznania się z "misiową zagadką", zajrzyj na Kneziowisko.

Fundacja DKMS
Numer KRS: 0000318602
DKMS - fundacja ratująca rocznie setki istnień. Nie zdawałam sobie sprawy z ogromu kosztów, póki sama nie zetknęłam się z osobiście z tematem. Same badania genetyczne ze sławnych patyczków to koszt kilkuset złotych. A potem typizacja potwierdzająca, badania dawcy, samo pobranie plus dojazd, wyżywienie i zakwaterowanie dawcy na ten czas. Kręci się w głowie od tych kwot... A realnie pomóc może Twój mały, ale jakże istotny procent.

Stowarzyszenie AZBEST-STOP
Numer KRS: 0000282353
Kiedy powstawały bloki z tzw. wielkiej płyty, nikt nie był świadom, że pył azbestowy jest rakotwórczy. Poza tym nikt naszym domom nie dawał więcej istnienia jak 20-30, a za chwilę minie 40 lat, odkąd powstał blok, w którym spędziłam prawie całe moje życie. Stowarzyszenie "Azbest STOP" powstało i działa w Kołobrzegu na rzecz wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych w celu pozbycia się z blokowisk trujących składników budowlanych.

Stowarzyszenie Wspierania i Rozwoju
Schroniska dla Zwierząt 
w Kołobrzegu REKS
Numer KRS: 0000287972
Zwierzęta nie poradzą sobie bez wsparcia ludzi. Pozostawiam zupełnie na boku wszelkie animozje, których adresatem stało się schronisko. Nie wnikam w konflikty, które mnie nie dotyczą. Wiem jedno - w schronisku pracują ludzie i tylko ludzie, ze swoimi wadami i zaletami, ale zawsze kierujący się dobrem i potrzebami zwierząt. Próbują najlepiej jak potrafią zapewnić godne warunki psom, kotom i innym futrzakom, które trafiają w ich progi. Schronisko to nie dom, ale możemy sprawić, że zwierzaki będą miały ciepłe posłania i pełne brzuszki.

Może ktoś z Was jeszcze się waha, komu i czy w ogóle pomóc? Decyzję pozostawiam Wam - nie czujcie się zobowiązani do informowania mnie o czymkolwiek. Po prostu - może ktoś z Was zechce, może poczuje potrzebę, może... To Wasza prywatna, wręcz osobista sprawa. Dziś tylko podsuwam pomysł, jeśli ktoś się jeszcze waha, albo nie ma pomysłu. Ja swój procent już przekazałam i myślę, że nie jest istotne, komu - ważne, by pomóc i zwyczajnie nie zmarnować tej możliwości.

2 komentarze:

  1. Wspaniały post. My wspomagamy od lat zwierzęta. Kochamy je nad życie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety już nas rozliczyłam.
    W sumie pomagam nie tylko zwierzakom, ale i pewnej osobie. I to nie raz w roku, ale przez cały ;)
    Jednak dobrze, że napisałaś taki post - ci, którzy się wahają, komu przekazać 1%, będą mieli wskazówkę :)

    OdpowiedzUsuń

Twoja opinia jest dla mnie bardzo ważna. Dziękuję :)

Obserwatorzy