piątek, 6 stycznia 2017

Zimowi Królowie Trzej

Rok temu było równie mroźnie i malowniczo, o czym pisałam TU. Tym razem święto Trzech Króli spędziłam na podbiałogardzkiej wsi, gdzie śniegu jest mimo wszystko więcej, jest ciszej i zdecydowanie słoneczniej. Zapraszam na spacer, tylko proszę się ciepło ubrać, bo będzie szczypać mróz!

Rychówko, ©Marchevka, 01.06.2017 r.
Rychówko, ©Marchevka, 01.06.2017 r.
Rychówko, ©Marchevka, 01.06.2017 r.
Rychówko, ©Marchevka, 01.06.2017 r.
Rychówko, ©Marchevka, 01.06.2017 r.
Rychówko, ©Marchevka, 01.06.2017 r.
Rychówko, ©Marchevka, 01.06.2017 r.
Rychówko, ©Marchevka, 01.06.2017 r.
Na tej górce powyżej kiedyś stał kościół, który został rozebrany w latach 50. XX w. Bezskutecznie poszukuję jego zdjęć, może jakimś cudem ktoś z czytelników, szczególnie mieszkańców Ziemi Białogardzkiej coś ma w swoich zasobach??
Rychówko, ©Marchevka, 01.06.2017 r.
Rychówko, ©Marchevka, 01.06.2017 r.
Rychówko, ©Marchevka, 01.06.2017 r.
A temat ceglanych trafostacji poruszyłam już kiedyś na fanpagu, jednak odzew był średni. A chodziło o to, że chyba w innych częściach Polski tego typu budowle w takim stylu nie są spotykane?
Rychówko, ©Marchevka, 01.06.2017 r.
To teraz czas na ciepły kocyk i gorącą herbatę :) Do zobaczenia na szlaku!

12 komentarzy:

  1. Zjawiskowa, baśniowa zima. Czy bardzo mroźna?
    Marchevko przecudne zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę zmarzłam, ale nie żałuję, bo spacer był uroczy. Wszystkiego dobrego w 2017 roku !

    OdpowiedzUsuń
  3. Obraz ,który znajduje sie w kosciele w Rarwinie prawdopodobnie pochodzi z kościoła z Rychówka...

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, zimy ostatnio były kiepskie i taki widok to rzadkość. U nas też się zrobiło zimowo, temperatura zjechała już do -20.
    Takie ceglane budynki widywałam. Mąż mówi, że w naszych okolicach takie bywały (łódzkie). To już raczej zabytki. Jeżeli jeszcze takie jeszcze są, to mogą być tynkowane i trudno je odnaleźć.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. W okolicy Białogardu jest sporo takich budowli stawianych dla potrzeb elektryfikacji jako stacja transformatorowa. Część z nich jest otynkowana, ale takie surowe zdarzają się często szczególnie poza wsią.
    Pięknie ujęta zima.
    Andrzej

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie na szczęście mało tego białego cholerstwa. Nie lubię zimy, ani śniegu, bo nie uśmiecha mi się odstawiać publicznego breakdance'a. Ale i za latem nie przepadam, ze względu na upały. Ale mi to chyba w ogóle nie dogodzi. Najlepszosci! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Za brak odpowiedzi na pytanie o trafostacje dostało mi się od Chudej. Bardzo podobne są na Dolnym Śląsku, co zrozumiałe, bo przecież to poniemieckie budowle. Jedną widzę przez okno Domku pod Orzechem. A zima piękna i o dziwo nie odpuszcza! Zaraz idę na narty!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak jedzie sie na Iławę to też można spotkać takie murowane transfomatory.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękna zima, ale tylko zza okna/sprzed komputera :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie zdjęcia to mogę oglądać leżąc pod grubą kołdrą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Brrrrrrrrr....naprawdę zaszczypało w nogi! ;)

    OdpowiedzUsuń

Twoja opinia jest dla mnie bardzo ważna. Dziękuję :)

Obserwatorzy